Johanna Due-Boje

Hästtokig Grand Prix ryttare

Change of plans..!

Allmänt Permalink1
Ja det har blivit lite ändring i schemat för mig och Corleone, och istället för att ha åkt hem mot skåne igår är jag kvar i Stockholm för att på lördag rida Grand Prix i Strömsholm!
Jag behöver verkligen ta alla chanser att träna på att rida dessa svåra program, och eftersom SM inte riktigt gick som jag velat, så hoppas jag nu på att ta revansch på lördag. Jag tävlar absolut enbart mot mig själv - det är trots allt mitt första år som senior - men jag vill ändå känna mig Nöjd med vår prestation när jag går från banan. Poängen spelar just nu mindre roll, utan det är känslan jag vill åt! Känna att jag och Corleone är 100% samspelta på banan och att det känns Enkelt där inne, även om  det är det absolut svåraste programmet man kan rida... Så kändes det i Odense, och så hoppas jag att nångång kunna få känna igen.
 
Imorgon tar min kusin studenten (hela vår släkt bor här uppe) så vi ska fira honom, för att sedan på lördag morgon rulla lastbilen mot Strömsholm.
Corleone känns verkligen fantastisk, och idag fick jag lite hjälp av Lussan :)
 
Får passa på att gratta duktiga Lina Andersson som idag vann PSG där borta i solen - hejja dig! Det är verkligen en tjej som kämpar och sliter, och det ger ju såklart resultat!
 
Bild från förra året - då blev det vinst i Inter II!
 
Bild från tävlingarna för 2år sedan - som det regnade!!
#1 - - Carina:

Va kul att du startar GP på lördag, det var lite tunt med GP ryttare på Strömsholm i år. Vad har du för sadel? Den ser väldigt skön ut 😊

Svar: Ja det blev ju tyvärr så pga SM som gick förra helgen! Just nu lånar jag en spalding- men har egentligen en Jochen Hennig men det har gått sönder. Vet inte vilken bild du kikat på :)
Johanna Due-Boje

Till top