Johanna Due-Boje

Hästtokig Grand Prix ryttare

Jag har bara regns hos mig..?!

Allmänt Permalink3
Det verkar nästan som att jag tog med mig regnet från Karlstad till Stockholm för imorse vaknade jag av det där välbekanta smattret mot rutan här på Åkeshofs slott där jag bor.. Kul!
Jag som hade tänkt mig en förmiddag med colle där vi skulle gå på långpromenad, äta gräs och utforska Drottningholm i solen! Attans..
Åkeshofs slott- så mysigt och vackert!


Aja, nu har jag precis ätit en god hotellfrukost, det har blivit mycket sånt på senaste tiden :D



Lite bilder från prisutdelningen i lördags, Corleone har verkligen börjat bli snäll på dem nu igen! Han hade en period då han blev nästan livsfarlig för han stegrade sig konstant- så jag tog inte in honom på flera år. Men nu verkar han ha lugnat ner sig, om jag däremot känner att det börjar krypa i kroppen (precis som det gör innan han exploderar) går jag snabbt ut och hoppar av så vi inte väcker det där beteendet igen..! 
Konstigt det där, när han var ung fick han alltid vara min "prisutdelningshäst" då brownie bara skenade bakåt. Sen var det som om han lärde sig vad som väntade och så började det koka över.. Första gången var på EM i Tyskland..


Tänk att jag satt kvar!!
#1 - - Erika :

Oj så läskigt men vilken balans du har!

Svar: Det var nog mer tur än skicklighet haha ;)
Johanna Due-Boje

#2 - - Ryttarlivet.com:

Jag visste inte att man kunde bo på Åkeshovs slott! :) Har en chihuahua och varje söndag är det chihuahuapromenad där så man har ju gått runt där ett antal gånger. Nu var det ett tag sedan så detta var en bra påminnelse ;)

Skönt att det går lugnare till på prisutdelningarna numer, det där såg inte kul ut!

#3 - - Emelie:

Min häst har haft en period när han ställt sig och vevat så där, inte kul!

Till top