Johanna Due-Boje

Hästtokig Grand Prix ryttare

Tisdag

Allmänt Permalink1
Det gick jättebra att rida igenom programmet imorse, jag satt till häst redan vid 7.00 för lussan skulle bort. Det kommer nog lite filmsnuttar på min insta sen- @johannaduebojedressage

Plutten redo för träning - fina balsnören i grimman så han inte får panik när han känner att han sitter fast 😆

Nu sitter jag på tunnelbanan för att möta upp min syster och äta lunch, sen blir det en tur tillbaka till stallet så colle får promenera och äta lite gräs! 
Kram


#1 - - Anna :

Har för mig det var på Börjes som jag såg "elastiska" grimskaft, ser ut som blåa gammeldagsa-telefonsladdar och de är ca 70cm och kan sträcka ut sig till 2m eller nåt sånt. Såna är bra om hästarna tycker det är obehagligt att sitta fast.
En fråga... Varför lindar man benen på dressyrhästar så mycket? Är det någon särskild anledning som man gör det? Sett det mycket på sistone och tänkte du som är mer erfaren kanske har bra svar.

Svar: Bra ide! Detta var dock inte mitt stall utan stod enbart där över veckan, så jag använde mig av det jag hittade :) hemma har vi en vägg bakom så det tar emot i rumpan innan linorna sträckts ut! Jag lindar för stödet runt kotan i första hand, sen att det är mycket snyggare är bara en bonus ;) Corleone lindar jag i princip alltid, på unghästarna är det mestadels skydd som gäller :)
Johanna Due-Boje

Till top