Johanna Due-Boje

Hästtokig Grand Prix ryttare

Det perfekta vårtäcket!

Allmänt Permalink3
Jag har förmånen att vara sponsrad av Hansbo Sport som enligt mig gör de bästa täckena på marknaden! För ett par veckor sedan fick Corleone agera modell till några av de nya täckena, och jag fick en klar favorit för denna årstiden. 
Jag har ett par måsten när det gäller täcken - Bogveck, blank insida och svansskydd!
Detta har allt och dessutom precis lagom tjockt (225gram) att ha på just nu när det är sådär ca 11-15 grader.. Brrr...
Kolla in deras hemsida för flera alternativ www.hansbosport.se 
Just denna variant kommer finnas i butik till hösten, men det finns flertalet liknande täcken som är minst lika bra! :)
När utsidan är blank är ju även den enkel att borsta av, och man kan ha rena snygga täcken på hästarna!
Sötnosen!
#1 - - Emelie:

Hej!
Tack för en trevlig blogg:)
Jag är bara nyfiken på hur du tänker kring tjocklek på täcken överlag då jag tycker det är rätt svårt att veta hur man ska tänka:) min häst har ett tunt regntäcke på sig nu både inne och ute och snart kan man nog ta av täcket på honom helt så för mig låter 225 gram fyllning rätt mkt, men intressant med andra perspektiv. Sen beror det väl på individen som ska ha täcket såklart:)

Kram

Svar: Mina hästar är väldigt korthåriga, och jag bor i ett blåsigt skåne :D Jag kan absolut tänka mig att många ryttare har lite för mycket täcken på sina hästar ibland, och det är inte omöjligt att det lutar åt att jag täcker mina lite för mycket mer än för lite - och så har jag det hellre. Jag är i stallet hela dagarna och känner (hysteriskt) efter hur hästarna känns under täckena, får solen för sig att titta fram och det blir vindstilla tar jag av täcket. Sen vet inte jag hur det är med just ditt regntäcke men jag får känslan av att regntäcken andas sämre än vanliga "fluffiga" innetäcken, så värmeresultatet under kanske är ganska lika ändå =)Jag har ju fördelen att bo och jobba med mina hästar hela dagarna så jag kan lätt byta vid väderomslag, kan tänka mig att det är svårare i ett inackoreringsstall där täckesbyte ej ingår..!
Kram
Johanna Due-Boje

#2 - - MalinKalin:

Skulle vara intressant att läsa hur det går till med sponsring och hur man hittar sponsorer m.m :)
Du kanske kan göra ett inlägg om det?

Svar: Det ska jag absolut göra i framtiden! Vi pratade ganska mycket om det på vårt första ATG-möte, Jens Fredricson är en riktig hejjare på det!
Johanna Due-Boje

#3 - - Emelie:

Tack för ditt utförliga svar:) alltid intressant att veta hur andra tänker och jag kan hålla med om hellre lite för mkt än för lite och säkert att regntäckena kanske andas lite sämre så effekten kanske blir desamma:) men som du säger, om det ingått täckesbyte vid intag hade jag nog hellre haft ett tunnare innetäcke ca 100 gram än ett regntäcke inne, men man får lösa det på bästa sätt utifrån de möjligheter man har:)
Tack igen för ditt svar!
Kram

Till top