Johanna Due-Boje

Hästtokig Grand Prix ryttare

Lördag!

Allmänt Permalink0
Halloj!
Idag är det Lördag, men för oss som jobbar med hästar hade det ju faktiskt lika gärna kunnat vara Onsdag - men vad gör det när man har världens bästa jobb! 
                                                              
 
Idag är det träning och skötesel av hästarna i vanlig ordning, för att sedan i eftermiddag visa häst för en kund. Alltid lika spännande =) 
 
Jag har dessutom en hel del saker som behöver packas upp och tvättas inför nästa vecka då det är dags för SM i Karlstad hos Equality Riders. Jag har varit borta mycket senaste veckan och de få dagar jag har varit hemma har jag fyllt varenda lediga tid med lektioner, det gäller ju att hinna med mina ambitiösa elever också! Förutom tävlingen i Danmark var jag även uppe på Strömsholm för den första träffen med "ATG-Hopp och Talang"- teamet. Vi hade det sååå trevligt och kunde byta massor av erfarenheter mellan varann, och det var så intressant att lyssna på alla duktiga hopp och fälttävlansryttare. Tänk att man kan hålla på med så pass olika grenar, men ändå dela samma kärlek och intresse till dessa underbara hästar... Och dessutom strävar vi alla efter samma mål - rida stora mästerskap i framtiden! 
 
Det ska verkligen bli hur kul som helst nästa vecka då även hoppningen har sitt SM samtidigt som oss dressyrryttare, det är inte ofta vi tävlar på samma platser men så fort vi gör det brukar jag passa på att bänka mig vid hoppbanan. Även om jag inte hoppar så mycket just nu så tycker jag det är grymt kul! 
I somras fick jag den stora äran att hoppa Nicole Holméns fantastiska Aernst i Falsterbo, och Gud så kul det var!
 
Hade jag haft en häst som denna i stallet hade jag utan tvekan startat en och annan hopptävling också!
 
Till top