Johanna Due-Boje

Hästtokig Grand Prix ryttare

Tisdag - Packning tvättning packning...

Allmänt Permalink1
Gokväll!
Dagen har verkligen gått i ett! Började dagen med att rida Douglas häst Cent, Cent är 8år och Douglas har haft honom sen han var 5år gammal. De har verkligen gjort en härlig resa tillsammans, då Douglas hade väldigt lite erfarenhet när han köpte honom. Douglas var däremot otroligt talangfull och har alltid suttit som gjuten i sadeln, och nu har de tillsammans kvalat till Msv.A! Så häftigt tycker jag, han har verkligen lyckats utbilda både sig själv och hästen på samma gång.
Självklart inte utan en massa träning, han har varit hos oss och tränat Minst 2 gånger i veckan, och även jobbat i ett par olika dressyrstall hos andra duktiga ryttare.
Nu hjälper han mig nästan varje dag i stallet och tränar flitigt med sina två hästar, Cent och 4åriga "Bomben" =).
Så kul att se när ryttare som verkligen sliter får framgång!
Nu hjälper jag honom då och då med lite ridning för att Cent ska upp ett snäpp inför sin debut i MsvA, det är otroligt bra att ta ridhjälp av en mer erfaren ryttare (speciellt om både en själv och hästen håller på att lära sig en ny rörelse) och jag tar mer än gärna hjälp av min mamma om jag och Corleone "kör fast" nånstans eller om jag bara vill att mamma ska uppleva hur det känns från ryggen. Ibland känns det annorluna jämfört med hur det ser ut. 
 
Douglas och Cent! Cent är efter Bocelli. 
 
Jaja, efter detta så red jag min 4åriga hingst Zwingfly (E: Zuidenwind- Master) som samägs med familjen Sjöstedt. Han är verkligen en dröm att rida och har en helt fantastisk arbetsvilja. Just nu jobbar vi mycket med styrka genom övergångar så han ska orka komma upp lite mer i formen. 
 Bebis-Zwingfly!
 
Därefter åkte jag med Corleone till Gränsbo för ett pass för Rose, och han var jätteduktig! Speciellt piaffen och passagen var super idag! Ska bli skönt att ha Rose uppe på SM, då mamma kommer vara ganska upptagen med Young Riderna. Mamma är för er som inte visste det landslagsledare för sveriges Young Riders och SM blir en väldigt viktig tävling för dem som vill bli uttagna till EM och NM!
 
Tvättmaskinerna går varma här, både i stallet och inne. Det är MYCKET packning som ska med! Efter SM åker jag nämligen inte hem till Skåne, utan det blir en tripp till Stockholm också under några dagar.. Mer om detta sen ;)
Jag lovar att ta med min fina kamera till SM förresten, så jag kan bjuda på lite fina backstage-bilder!
 
Nu - dags att hänga dagens 320373:e tvättlass på tork....
#1 - - Douglas:

Men äsch vad gullig du är! :*

Till top